VÁLASZOK A GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEKRE – GY.I.K.

Az alábbiakban megtalálják az utasaink által leggyakrabban feltett kérdéseket (a kiemelt kifejezések szerint ABC sorrendben). Az adott kérdésre kattintva találják válaszainkat.

Az autóbuszos utazásokat korszerű, biztonságos, melegital-auto­ma­tá­val és hűtőszekrénnyel felszerelt, légkondicionált buszok­kal bonyolítjuk le, melyek átlagéletkora kb. 3 és fél év. A magyar utazási irodák által használt autóbuszok átlag­élet­ko­rához képest a Fehérvár Travel buszainak döntő többsége jóval fiatalabb.
A Fehérvár Travel által szervezett utazásokon nincs éjszakai buszozás.
Az autóbuszokban DVD-lejátszó, valamint WC is található. (A téli időszakban előfordul, hogy a fagyveszély miatt a gépkocsivezetők a WC-t lezárják.)
Emeletes buszokat nem alkalmazunk. Igaz, úgy kisebb lenne az egy főre jutó buszköltség, de a nagy létszám miatt a körutazások lebonyolítása sokkal nehézkesebb lenne.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az autóbuszok csomagterében utasonként egy maximum 20 kg-os bőrönd, az utastérben pedig maximum 5 kg súlyú kézipoggyász szállítását tudjuk garantálni a nemzetközi gyakorlatban egyre többször előforduló súlyellenőrzések miatt.

Irodánkban lehetőség van bankkártyás fizetésre, illetve 2015 márciusától a bankkártyás fizetés már honlapunkon keresztül is lehetséges.

Bankszámlaszámunk (OTP Bank): 11736006-20310631
Kérjük, az utalás közlemény rovatában mindig hivatkozzon az adott utazás nevére és indulási időpontjára, illetve amennyiben nem az utas nevéről történik a befizetés, azt is szíveskedjen feltüntetni.

A belépőjegyekről katalógusunkban, és honlapunk programoldalain is adunk tájékoztatást. Meg kell nyitnia az adott utazást, és jobb felül, az online jelentkezés alatt tud rákattintani a belépők linkre. A belépőjegyeket (amennyiben azokat nem tartalmazza a részvételi díj), a helyszínen kell fizetni a megadott valutában, és az idegenvezető szedi össze azoktól, akik részt kívánnak venni az adott programon. Forintos fizetés nem lehetséges.

Az út indulásakor az idegenvezetőtől kapják meg a biztosítási kötvényt azok, akik megrendelték ezt a szolgáltatást.

Budapesten nincs saját irodánk.

Amennyiben jelentkezéskor írásban jelzi nekünk speciális étkezésre való igényét, azt mi továbbítjuk a szállodák, illetve partnereink felé, de 100%-ra garantálni nem tudjuk annak biztosítását. A szállodák csoportok esetében gyakran egységes étkezést biztosítanak minden utasnak, ezért szeretnénk Önöket megkérni, hogy elsősorban egészségügyi okok miatt (pl. allergia, cukorbetegség stb.) jelezzék igényüket speciális étkezésre.

Előjelentkezési időszaknak nevezzük a katalógusok megjelenése előtti néhány hetet.
A 2017-es „Kulturális körutazások” katalógus esetében 2016 december 7-től; a 2017-18-as téli „Egzotikus Utazások” katalógus esetében augusztus 2-től a katalógus megjelenéséig (postázásáig) tartó időszak. Lásd: Naptár – 2017
Ebben az időszakban lehetőséget biztosítunk utasaink részére, hogy előzetesen jelentkezzenek útjainkra. Az előjelentkezést elfogadjuk telefonon, e-mailben, személyesen és a szerződött utazásközvetítő irodákon keresztül. Ilyenkor még nem tudunk pontos időpontokat és árakat megadni. Az előző évi programok és körülbelüli időpontok alapján lehet feliratkozni (pl. május közepe). Autóbuszos utazások esetében az ülőhelyet is tudják irodánkkal egyeztetni; repülős utazásainknál viszont ülőhelyfoglalásra nincs lehetőség, azoknál egy helyfoglalási opciót biztosítunk a jelentkezés véglegesítéséig. Az ebben az időszakban leadott előzetes foglalások véglegesítése majd csak a katalógus megjelenése után lehetséges, kérjük addig ne fizessenek előre semmit.

Az előjelentkezési időszakban félretett helyeket a katalógus megjelenésétől (postázásától) számított 10 naptári napig tartjuk. Ezek a napok állnak rendelkezésükre, hogy az előleget befizessék és leadják írásbeli megrendelésüket. Erről külön értesítést nem küldünk! A honlapunkon részletes tájékoztatást adunk A jelentkezés lehetséges formái menüpont alatt a jelentkezés és befizetés módjairól.

– Amennyiben online jelentkezést küld nekünk, kérjük, várja meg, míg egyik kollégánk visszaigazolja ezt Önnek egy e-mailben (1-2 napon belül). Felhívjuk a figyelmet, hogy az előfoglalási időszakban (a katalógusok megjelenését követő kb. 1 hónap) ez az idő kicsit meghosszabbodhat a rendkívül nagy érdeklődés miatt. Köszönjük türelmüket! A visszaigazoló levélben közölt összeget kell majd Önnek a megadott bankszámlaszámra utalnia 2-3 napon belül.

– Amennyiben jelentkezési lapot küld, akkor azzal egy időben kell minimum a 35%-os előleget befizetnie. Kérjük, a jelentkezési lapon tüntesse fel, milyen módon intézi a befizetést (átutalás, sárga csekk, OTP fiók, online bankkártyás fizetés).

A befizetést követően az utazási szerződést és a számlát postán küldjük Önnek.

Amennyiben egyedül jelentkezik egy utazásra, két lehetősége van: egyágyas szobában kéri az elhelyezést, vagy vállalja a társítást.

  • Az egyágyas felárat csak azoknak kell megfizetniük, akik kifejezetten ragaszkodnak az egyágyas elhelyezéshez. Felhívjuk figyelmüket, hogy sok szállodában az egyágyas elhelyezés nem egyenértékű a kétágyas elhelyezéssel, még akkor sem, ha magas az egyágyas szoba felára.
  • Amennyiben nem ragaszkodik az egyágyas szobához, és vállalja a társítást, a csoportban megpróbálunk keresni egy másik, azonos nemű (és lehetőleg hasonló korú) egyedül utazót Ön mellé. (Ha vállalta a társítást, de nem találunk Önnek szobatársat, akkor egyágyas szobába kerül, de ennek felárát irodánk magára vállalja). A Fehérvár Travel gyakorlata szerint – utasaink kényelme érdekében – ilyenkor háromágyas szobákat nem használunk. Tehát, ha például egy csoportban 3 társítást vállaló, egyedülálló hölgy van, akkor ők jellemzően egy kétágyas és egy egyágyas szobában lesznek elhelyezve.
    Amennyiben szeretné tudni, hogy ki lesz az utazás során a szobatársa, kollégáink természetesen megpróbálnak segíteni Önnek. Kérjük, ez ügyben keressen bennünket telefonon.

További fontos tudnivalók és feltételek az Ajánlat egyedül utazóknak menüpontban olvashatóak.

Nem lehetséges. A szolgáltatások árai forintban kerültek meghatározásra, befizetéseket más pénznemben nem tudunk elfogadni. Amennyiben devizaszámláról történik a befizetés, az utalt összeget a bank az aktuális árfolyamán számolva átváltja, és mi forintban kapjuk meg. (Így nem minden esetben lesz pontos a befizetés.)

– A fakultatív programokra repülős (és egyes autóbuszos) utazásoknál kb. 1-1,5 hónappal az indulás előtt kell jelentkezni és befizetni. Amennyiben a katalógusban a fakultatív program ára forintban van feltüntetve, a helyszínen már gyakran nem lehetséges a jelentkezés.

– Az autóbuszos utazások többségénél megoldható még a helyszínen is a jelentkezés fakultatív programra, és forintban is lehet fizetni annak árát.

Az adott programok leírásánál mindig egyértelműen jelezzük a fakultatív programok árát.

Budapesten és Székesfehérváron minden autóbuszos utazásunkra fel lehet szállni. A honlapunkon megadjuk az egyéb felszállási helyek listáját is a Vidéki felszállási helyek menüpontban, illetve az egyes utazások oldalán jobb felül, az online jelentkezés alatt is rá tud kattintani az autóbuszos felszállási helyek linkre. Az ott megadottakon kívül máshol is lehetséges a fel- és leszállás, amennyiben nem kell letérni az útvonalról, és az autóbusz szabályosan meg tud állni.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a budapesti és székesfehérvári felszállási helyeken kívül csak akkor áll meg a busz, ha az a részvételi jegyen szerepel.

A hátralékot a szerződésen feltüntetett határidőig kell fizetnie, ami 1 hónappal az indulás előtt van. Erről külön értesítést nem küldünk (a hátralék összege is szerepel a szerződésen).

Az idegenvezetői beosztás általában az utazás előtti hónapban készül el, tehát a jelentkezéskor nagy valószínűséggel még nem tudjuk megmondani, ki lesz az adott csoport idegenvezetője. Ugyanakkor megjegyezzük, hogy idegenvezetőink kiválasztására és felkészítésére mindig nagy hangsúlyt helyezünk. Az utazás végén kitöltött kérdőívek alapján az idegenvezetőinkre adott osztályzatok átlaga éves szinten már régóta 4.8 és 4.9 között van. (1-től 5-ig lehet értékelni.)

Tengeren túli (valamint ciprusi, madeirai és izlandi) utazások esetén az időjárásról, éghajlatról az adott programok oldalán is adunk általános információkat. Meg kell nyitnia a honlapon az adott utazást, és jobb felül, az online jelentkezés alatt tud rákattintani a hasznos tudnivalók linkre.
További információkat találnak egy-egy város éghajlatáról a következő honlapon: www.climate-charts.com
Az utazás előtt egy-két nappal érdemes megnézni valamelyik időjárás előrejelző honlapot. Saját honlapunkról is elérhető egy az Időjárás linkre kattintva, illetve ajánljuk a www.weatheronline.hu honlapot.

Amennyiben azt az adott programnál az „Ellátás” részben nem jeleztük külön, a félpanziós ellátás, ill. a félpanziós felár alapesetben nem tartalmazza az italfogyasztást. A szállodák csapvizet sem kötelesek kitenni az asztalokra a vacsoránál. Köszönjük megértésüket!

Erről a honlapunkon részletes tájékoztatást adunk A jelentkezés lehetséges formái menüpont alatt.

A nyári „Kulturális körutazások” katalógusunk általában minden évben február közepén, a téli „Egzotikus utazások; adventi, szilveszteri, karneváli programok” katalógusunk pedig szeptember közepén jelenik meg.

Személyesen irodánkban, de kérheti telefonon, e-mailben és a honlapunkon keresztül is a Katalógusrendelés menüpontban, valamint a szerződött utazásközvetítő irodákban.

Előfoglalási, illetve törzsutas-kedvezményt biztosítunk utasaink számára, ezek feltételei megtalálhatóak honlapunkon a Fehérvár Travel bónusz menüpontban. Az előfoglalási, illetve a törzsutas-kedvezmény a részvételi díjból, a félpanzióból és az esetleges egyágyas felárból kapható. A fakultatív programokból, a BBP biztosításból és az esetleges egyéb szolgáltatásokból nem jár kedvezmény.
Egyes utazásainknál (ahol ezt a programoldalon egyértelműen jeleztük) van gyermekkedvezmény, ennek igénybevételére akkor van mód, ha a gyermek 2 fizető felnőttel van egy szobában. 3 fő egy szobában történő elhelyezésekor csak akkor tudunk kedvezményt biztosítani, ha azt a katalógusban feltüntetjük. Nyugdíjas, diák, nászutas és egyéb kedvezményeket nem alkalmazunk. Úgy gondoljuk, hogy áraink versenyképesek a magyar piacon, ha figyelembe vesszük, hogy a részvételi díjak milyen szolgáltatásokat tartalmaznak.

A lemondás tényét haladéktalanul közölje irodánkkal. Amennyiben közvetlenül irodánknál jelentkezett, úgy írásban (lehetőleg e-mailben) nekünk küldje a lemondást, ha utazásközvetítő irodánál jelentkezett, akkor nekik jelezze lemondási szándékát.
A lemondás feltételeit megtalálja honlapunkon az Utazási feltételek IV./1. pontjában.
Bizonyos feltételek mellett a felszámított bánatpénz nagy részét a biztosító megtéríti. Ennek részletei a honlapunkon az Útlemondási biztosítás menüpontban megtalálhatóak.

Az esetek döntő többségében igen, tudja használni. További információkért keresse mobilszolgáltatóját vagy annak honlapját. A helyszínre megérkezve általában küld a szolgáltató egy magyar nyelvű sms-t, ahol közli a díjakat hívásra, hívásfogadásra és üzenetküldésre vonatkozóan.

Meg kell nyitnia a honlapon az adott utazást, és jobb felül, az online jelentkezés alatt tud rákattintani a hasznos tudnivalók linkre, ahol megírjuk, hogy javasolt-e oltás az adott desztinációba. Ezekről az egészségügyi előírásokról helyi partnereink megkérdezése alapján adtunk tájékoztatást. Ha pontosabb információra van szükségük, akkor az utazás előtt néhány héttel keressék fel a Nemzetközi Utazás-egészségügyi és Oltóközpontot!
Cím: Budapest, IX. kerület, Albert Flórián út 3/a. (bejárat a Vágóhíd utca felől).
Telefon: +36 1 476-1364
Honlap: www.oek.hu

A jelentkezés módjáról az Online jelentkezés menüpontban tájékozódhat.

Azt jelenti, hogy az adott programoldalon szereplő csoportokból már az utolsó (arra a szezonra) meghirdetett is elindult.

Az online jelentkezés során a következő lépés akkor aktiválódik, amikor minden kérdésre válaszolt. Segítségére lehet a „Miért nem tudok továbblépni?” gomb is, melyre kattintva a rendszer narancssárga színnel kiemeli a hiányzó mezőt. (Csupán az útlevélszám mezőt nem kötelező kitölteni, minden más mezőbe kell adatot beírni). Kérjük, nézze át jelentkezését, hogy minden kérdésre válaszolt-e. Amennyiben ezt követően sem tud továbblépni, hívja irodánkat!

Jelentkezése (telefonos, online stb.) után általában 2-3 napig kötelezettségmentesen eltesszük az Ön által kért helyet, ezalatt az idő alatt kell Önnek a jelentkezését véglegesíteni és a szükséges összeget befizetni. (A honlapunkon A jelentkezés lehetséges formáiról részletes tájékoztatást adunk.)

Székesfehérváron a Várkörút 40. sz. alatt (irodaházunk mellett) található néhány parkolóhely saját területen. Térképet és parkolásról szóló bővebb információkat honlapunkon az Elérhetőségeink linkre kattintva talál. Ha van navigációs rendszer az autójában, akkor a következő utcát kell beütni: „Fal köz”. Ez elvezeti az irodaház melletti parkolónkba.

Kérjük, vegyék figyelembe, hogy sok utazásunknál a belépődíjakat a helyszínen valutában tudják fizetni (kattintson az utazás leírásánál a jobb felső sarokban található belépődíjak linkre). Ezen kívül a napközbeni étkezésre, illetve az esetleges vásárlásra lehet szükség költőpénzre. Egyes országok árairól / árszínvonaláról az alábbi (angol nyelvű) honlap segítséget nyújthat: http://www.numbeo.com/cost-of-living/ (Az országot a legördülő menüből lehet kiválasztani.)
Vásárlásnál manapság a legtöbb helyen elfogadják a különböző bankkártyákat is, de kisebb üzletekben, piacokon, vagy kevésbé fejlett országokban előfordulhat, hogy nem. Legtöbb desztinációnk esetében bankkártyával a pénzfelvétel is lehetséges (az adott ország pénznemében).

Amennyiben olyan országba utazik, melynek valutájához Magyarországon is hozzájuthat, javasoljuk, hogy itthon, az utazás előtt váltson valutát. Az Európán kívüli országok esetében célszerű USA dollárt, esetleg eurót vinni. A helyszínen minden esetben lesz lehetőség annak átváltására, melyben idegenvezetőnk segítséget nyújt. Manapság a legtöbb helyen elfogadják a különböző bankkártyákat is, de kisebb üzletekben, piacokon, vagy kevésbé fejlett országokban előfordulhat, hogy nem.

Az e-ticket formájú repülőjegye(ke)t vagy az azt helyettesítő foglalási kódszámokat menetrenddel, nyomtatott formájában az út indulásakor, idegenvezetőnktől kapják meg a reptéren.

Amennyiben Önök közvetlenül irodánknál foglalták utazásukat, mi küldjük a részvételi jegyet és az utastájékoztató levelet az Önök által kért módon (levélben vagy e-mailben) indulás előtt kb. 10 nappal. Azok az utasok, akik valamelyik utazásközvetítő irodánál jelentkeztek és fizettek be, az adott irodától kapják meg a részvételi jegyüket és az utastájékoztatót.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a részvételi jegy kiadásának feltétele, hogy a megrendelt szolgáltatások ellenértéke teljes mértékben megérkezzen irodánkba.

Budapesten és Székesfehérváron 2-2 szálloda kedvezményesen fogadja utasainkat az indulás előtti éjszaka, ill. a hazaérkezés napján. Ehhez fel kell mutatniuk az adott utazásra szóló részvételi jegyüket. Részleteket honlapunkon a Kedvezményes szállások Budapesten és Székesfehérváron menüpontban találnak. A szobafoglalást utasainknak egyénileg kell intézniük.

2017. évi Kulturális körutazások katalógusunkban minden olyan utazás szerepel, mely a tavalyi programfüzetben is megjelent. Ezen kívül idén is vannak újdonságok, például a 2 féle újabb szicíliai körutazás, egy türingiai csillagtúra, és az új svájci programunk.
A 2017-18-as „Egzotikus Utazások” katalógusban is valószínűleg helyet kap majd minden olyan utazás, amely a 2016-17-es téli katalógusunkban szerepelt. De az Advent-Szilveszter-Karneváli időszakra is készülünk újabb programokkal, ez valószínűleg egy adventi kirándulás lesz Krakkóba és Zakopánéba, illetve valószínűleg egy szilveszteri görög utazás.
Ezen utazásokon kívül tervben van egy új tengerentúli desztináció is, melyről a tavasz folyamán fogunk dönteni. Kérjük, figyeljék honlapunkat.

Személyesen irodánkban vásárolhatóak utazási utalványok 10.000 Ft-os és 50.000 Ft-os címletekben. Amennyiben nem szeretne befáradni irodánkba, úgy küldhet e-mailt is erre vonatkozóan, a következőket feltüntetve: kedvezményezett neve, milyen összegben és milyen címletekben kéri az utalványt, hová postázzuk azt, az általunk kiállított számla milyen névre és címre szóljon. Az utalványok értékét utalja bankszámlaszámunkra (OTP 11736006-20310631), a megjegyzés rovatba kérjük feltüntetni: 'utazási utalvány'. A levél és a pénz megérkezését követően ajánlott levélben elküldjük az utalványokat a megadott címre. Felhívjuk figyelmüket, hogy az utazási utalványok névre szólóak (de átruházhatók), a Fehérvár Travel saját szervezésű útjaira vehetőek igénybe, a kiállítástól számított 1 évig érvényesek, és készpénzre nem válthatók.

Legtöbb autóbuszunk esetében a menetirány szerinti jobb oldalon 11 sor van, a bal oldalon pedig 13. A középső feljárat (a jobb oldalon) általában az 5. és a 6. sor közé esik.
A jobb oldal első sorát, illetve az utolsó sorban (amennyiben ott 5 ülés van) a középső ülést nem értékesítjük.
Körülbelül 25 autóbusszal dolgozunk, így nem tudjuk megmondani, hogy hová esik az ablakelválasztó keret. Köszönjük megértésüket!

Erről a Fontos tudnivalók menüpontban, az „Ülőhelyfoglalás jelentkezési sorrendben” rovatban írunk.

Ha egy utazáson nincs már szabad hely, lehetőséget biztosítunk várólistára való feliratkozásra. Így, ha a csoportban (pl. lemondás miatt) később felszabadul hely, mi felhívjuk a várólistán lévőket, így lehet még esélyük az utazásra. Ez nem jár semmiféle kötelezettséggel, és amennyiben az értesítéskor Önöknek már nem megfelelő az utazás, természetesen költségmentesen visszaléphetnek. Kérjük, várólistára való feliratkozáskor ne fizessenek előre semmit!

Tengeren túli utazások esetén a beutazáshoz szükséges fontos információkat 2017-es katalógusunk 24-27. oldalain, illetve honlapunkon az adott program oldalán is megtalálják: meg kell nyitni a honlapon az adott utazást, és jobb felül, az online jelentkezés alatt tudnak rákattintani a „hasznos tudnivalók” linkre. Itt általános információkat adunk a beutazással kapcsolatban. Részletesebb információkat a következő honlapon találnak (országonként):
http://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasi-tanacs